Geschreven door Stef
|
dinsdag, 27 april 2010 20:15 |
Freefall / Freefall
Dit is de kermisattractie Freefall, ofterwijl vrije val. Dit model is ontwikkeld in samenwerking met Alfred Pettera uit Stuttgart. Zodra de gondel omhoog gaat worden de veiligheidsbeugels automatisch gesloten.
This is the fairground attraction Freefall. This model is developed in co-operation with Mr Alfred Pettera from Stuttgart. When the cabin is going up, the safety bars are closing automatically.
|
|
De gondel gaat omhoog en kan een hoogte bereiken van 1,20 meter.
The cabin is going up and can reach a height of 1.20 meter.
|
|
De gondel wordt met twee kabels omhoog getrokken
The cabin is pulled up by two cables.
|
|
Bij de aandrijving van de kabeltrommel wordt gebruik gemaakt van een differentieel. Deze wordt gebruikt om een vrijloop van de kabeltrommel mogelijk te maken.
I have used a differential at the drive of the cabledrum to make it possible that the cabledrum can also free run.
|
|
De gondel heeft zijn hoogste positie bereikt. De spanning stijgt. Nog even en de gondel raast met een vrije val naar beneden.
The cabin has reached the highest level. The tention rises, Within a minute the cabin goes down with a free fall.
|
|
De reminrichting bestaat uit twee vliegwielen met pneumatische remblokken.
The brake construction is build up by two large wheels with pneumatic brakes.
|
|
Deze vier pneumatische cilinders zijn de extra veiligheidsremmen.
These four pneumatic cilinders are the extra security breaks.
|
|
De veiligheidsbeugels gaan automatisch open als de gondel het platform bereikt.
The safety bars are opened automatically when the cabin reach the platform.
|
|
Dit is hetzelfde model, maar dan gebouwd door de heer Pettera uit Stuttgart. Hij heeft onder andere de pneumatische reminrichting bedacht.
This is the same model, but build by Mr. Alfred Pettera from Stuttgart. He has developed the pneumatic brake system.
|
|
|
Laatst aangepast op zondag, 10 maart 2013 20:01 |